ALMANYADAYDIM

Bu yıl yıllık iznimi Almanyada geçirmeye karar verdiğimde vize başvurusu için konsolosluğun başlattığı randevu sistemi sayesinde konsolusluk önündeki çileli bekleyişlerin artık mazide kalması beni ençok sevindiren konuların başında geliyordu.Öyle ki, artık gece yarısından sıraya girmyecek, gecenin soğuğunda orada uyumayacak hatta oradaki fırsatçılardan battaniye kiralamak zorunda kalmayacaktım. Ama hesap etmediğim bir şey vardı. Çünkü konsolosluğun telefonları sürekli meşgul çalıyor,birtürlü düşmüyordu. Sonra öğrendimki randevu için belli bir ücret ödemek gerekiyormuş. Randevu için ücret uygulaması her ne kadar ilkel bir durum olsada ne yapalım, neticede bu durum çağdaş avrupanın bir uygulamasıydı. Biz de avrupalı olmak istediğimize göre katlanacaktık mecburen bu ilkelliğe.

Vize için gerekli olan tüm prosedürleri hallettikten sonra Germanvigs şirketine ait tarifeli uçakla 16 Ağustos sabahı saat 03:15 te Ankaradan Kölne uçtum. Bu benim üçüncü uçak seyahatim olduğu için önceki yolculuklara göre daha rahattım. Ama yinede uçak inip kalkarken biraz heyecanlandım. Yaklaşık üç saat kırkbeş dakika süren yolculuktan sonra Almanya saati ile saat altı civarında Köln Bonn havaalanına indik çok büyük olmamasına rağmen oldukça şirin ve de modern bir görüntüsü olan köln Bonn havaalanı Türklerin ençok kullandığı havaalanlarından çünkü bu bölgede çok sayıda Türk yaşıyor. Kuzey Ren vestfalen eyaletinde okullar yaklaşık on gün öncesinden açıldığından olacak ki havaalanı çok sakindi. Ayrıca uçak indiğnde dünyada sadece bize mahsus olan alkışlama adeti bu defa yapılmadı bence de doğrusu bu. Diğer türlü bana göre biraz komik oluyor. Havaalanında beni kayınbiraderim Ebu Bekir Eşim Yasemin ve oğlum Tarık Atuf karşıladı ayak üstü biraz hasbihal ettikten sonra otopatrktaki arabamızın yanına geldik. Orada ilk olarak Audi A3 marka arabanın SI TC 68 olan plakası dikkatimi çekti. Zaten böyle bir plaka olsa olsa bir Aflak tutkununun olabilirdi. Havaalanından çıkıp 20 kilometre kadar yol aldıktan sonra Dortmund, Frankfurt otobanına çıktık.yaklaşık 60 kilomretrede bu otobanda yol aldıktan sonra siegen yol ayrımına gelince otobandan ayrıldık. Üzeri ormanlarla kaplı küçük dağların arasına kurulmuş siegenin gaisvaid ssemtindeki kayın pederim Mustafa Koyuncu nun evine geldik. Benim geldiğimde Türkiye sıcaktan kavruluyor ve sıcaklık yaklaşık 40 dereceleri buluyordu. Almanyada ise hava sıcaklığı 15 derece civarındaydı.Bu duruma biraz tedbirsiz yakalanınca üşüttüm ve ilk iki günü hasta bir şekilde geçirmek zorunda kaldım

Siegen üzeri ormanlarla kaplı küçük dağların ve teprlerin arasına kurulmuş yaklaşık 100 bin nüfuslu şirin bir şehir. 5000 bin civarında Türkün de yaşadığı siegen, Gaisvaid.vaidanav, kröstall ve sigen merkezden oluşmakta. Türkler çoğunlukla demir çelik fabrikası stalvergin yer aldığı gaisvad semtinde oturmakta. Zaten çoğunluklada stalvergde çalışıyorlar. Bende Almanyada kaldığım 18 günlük süre zarfında

geisvaid zeppelin str de kaldım gerçi bu sokakta o kadar Türk varki zeppelin str adete zeppelin tr olmuş. Siegende çok sayıda Aflaklı da var bunların çoğunluğu gaisvaidde oturuyor. buradaki hemşehirlilerimizin bir kısmı ile görüşme fırsatıda buldum. ve bol bol memleket sohbeti ettik, laf döndü dolaştı köyümüzün veb sayfamıza geldi. Özetle bu çalışmalardan son derece memnun olduklarını ama yeterince fotoğraf olmadığını dile getirdiler. Belki merak edenler vardır. Siegendeki aflaklılar şunlar: Mevlüt BABA ve ailesi, Mustafa KOYUNCU ve ailesi, Hikmet Koyuncu ve ailesi, İhsan ÇUKURYER ve ailesi, Lütfi KARANFİL ve ailesi, Süleyman DEMİRYÜREK ve ailesi, Harun ŞAHİN ve ailesi, yine yeni nesil arkadaşlardan, Hızır BABA,. Oktay DEMİRYÜREK, Fahri DEMİRYÜREK, Murat ÇUKURYER, Ünal KOYUNCU, Ramazan ÇUKURYER, Ebubekir KOYUNCU, Fatih KOYUNCU ve aileleri siegende yaşamakta bu saydıklarım benim aklıma gelenler yani kısaca Aflakta bir mahalle oluşturacak kadar Aflaklı da siegende yaşıyor. Durum böyle olunca da bende kendimi Aflakta gibi hissettim ve hiç yabancılık çekmedim.

Almanyada kaldığım 18 günlük sürede hava çoğunlukla yağmurlu olduğundan pek fazla biryere gidemedim sadece siegene yakın olan dortmund, köln,gumezbah ve haigere gittim Bu seyahatlerimi daha sonraki bir yazımda sizinle paylaşacağımı belirterek hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum.